Jó kérdés! Fontos megválaszolnunk. Ahhoz, hogy teljeskörű képet kapjunk, hogy összegyűjthessük a biztosításközvetítői piac puzzle-jának összes darabkáját beszélgetnünk kell egymással, felmérnünk az igényeket, az erősségeinket, a gyengeségeinket, és azt is, hogy milyen tényezők fenyegetnek minket és milyen lehetőségek állnak előttünk. Stratégiai partnerünk, az SK Trend felvállalta azt a szerepet, hogy online eseménysorozatot indít a biztosításközvetítő cégek vezetőinek ebből a célból.

Azt tűzték a zászlajukra, hogy a piac fejlődése érdekében felvállalják a moderátori, szervező szerepet, ami segít a biztosításközvetítői piac vezetőinek abban, hogy meghatározzák a saját jövőjüket, visszaállítsák a szakma és a biztosítási piacon dolgozó munkatársak tekintélyét, elfogadottságát, megalapozzák azt a stabil, kiszámítható pénzügyi és jogi környezetet, amiben a vállalkozások képesek fejlődni, beruházni, értéket teremteni.

A Visio Solution vezetői is elkötelezett résztvevői ezeknek az online rendezvényeknek, hiszen mélységesen egyetértünk a célokkal. Látszik, hogy fel kell rázni a piacot, hogy támogatni kell a vezetőket abban, hogy megértsék, az, ahogy ma dolgoznak, nem mehet tovább.

Még az első alkalmon elhangzott Kerekes Zoltán, az SK Trend ügyvezetőjének helyzetértékelése a piac helyzetéről:
• A biztosítási, és különösképpen a biztosításközvetítői piacon nincs érezhető fejlődés;
• Alapvetően rossz irányba mennek a dolgok: a piaci szereplők passzívak, nem reagálnak, nem fejlesztenek, nem érzékelik a sérülékenységükben rejlő veszélyt. Ennek az a következménye, hogy egyre többen kiszorulnak a piacról, majd teljesen ellehetetlenülnek;
• A szakma elöregedett, nem vonzó a fiatalok számára ez a pálya – pedig ők képesek lennének kikényszeríteni a fejlődést, pl. a digitalizáció területén;
• Sok a kényszervállalkozó, aki “csak megélni akar”, a fejlődés, a minőség, az ügyfél érdeke nem érdekli őket, ezzel a teljes piacot elhiteltelenítik;
• A cégvezetők nem, vagy csak nagyon kevéssé tudnak hatni a beosztottaikra;
• Az alkalmazott folyamatok, eljárásrendek nem célorientáltak, hanem megszokás alapúak, így nem hatékonyak, nincs eredményük, csak feleslegesen kötnek le erőforrásokat.

A lényeg, hogy a magyar biztosításközvetítő vállalkozások üzemmérete nem teszi lehetővé a fejlesztésekre irányuló törekvéseket.

A háttérfolyamatok kiszervezése a megoldás

Nincsenek könnyű helyzetben, azok a kis-és középvállalkozások, akik a biztosításközvetítői piacon igyekeznek nap, mint nap helytállni. Az elmúlt években tapasztalt piaci átalakulás, a felügyeleti szigorítások, a törvényi elvárásoknak való megfelelés kényszere, a szakember hiány és számtalan egyéb körülmény egyre nagyobb kihívások elé állítja a piaci szereplőket. Nemcsak a megváltozott ügyféligények, hanem a versenyképesség megtartása is szükségessé teszi az új megoldások keresését, elfogadását, a változásokhoz való alkalmazkodást és a nyitottságot a digitális transzformáció irányába.

A múltban a biztosításközvetítő cégek és azok vezetői kevés támogatást kaptak, az egyre növekvő terhek enyhítésére. Miközben a kötelezően elvégzendő feladatok egyre csak tornyosulnak, a munka elvégzéséhez szükséges addicionális tőke nem jelent meg a bevételek között.

Ráadásul nemcsak a tőke hiányzik, hanem a képzett, tapasztalt adminisztratív emberi erőforrás sem áll minden esetben rendelkezésre. Sokszor már olyan mértékűek ezek a problémák, hogy a vállalkozások mindennapjait teljesen megkeserítik.

Mik a hiányok, mire van szükség a biztosításközvetítő cégeknél? Olyan megoldást kell rövid időn belül találni, amelynek következtében professzionális és hatékony működést valósíthatnak meg, költséghatékonyan jutnak képzett szakemberekhez, és képessé válnak arra, hogy megfeleljenek a törvényi szabályozásnak. Természetesen az is fontos, hogy mélyebb, pontosabb képet kapjanak a meglévő ügyfélkörről, és hogy könnyebben tudjanak keresztértékesíteni, vagy felülértékesíteni. Az így felszabaduló erőforrásokat más területen tudják kamatoztatni és jelentős stressztől óvják meg magukat.

Könnyen beláthatjuk, hogy mindez hatékonyabb működéshez és bevételnövekedéshez vezet. A cégvezetők és a szakemberek ideje felszabadul és az ügyfelek megváltozott, megnövekedett igényeire tudnak fókuszálni.

Egyetértesz a fentiekkel? Te is szembesülsz ezekkel a kihívásokkal? Támogatásra van szükséged? Várjuk jelentkezésed! Katt ide!

Elérhetőségeink

Ha kérdése van, keressen bennünket bizalommal!

dr. Szilasi Erika

Tarcsi Ildikó

fejlesztési és ügyféltámogatási vezető
tarcsi.ildiko@visiosol.hu

Wunderlich Krisztina

értékesítési partner
wunderlich.krisztina@visiosol.hu

Visio Solution Kft.

székhely: 1201 Budapest, Wesselényi u. 28.

cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01-09-384854
office@visiosol.hu