Ha az azonos szektorban működő cégek vezetői úgy döntenek, hogy társulnak, bizonyos mértékig egységbe tömörülnek, összefognak, szövetkeznek, akkor bizony csökkenhetnek a költségeik, és növekedhet a tevékenységük hatékonysága. Melyik cégvezető nem szeretné ezt a két trendet látni a vállalkozásában?

A klaszterbe csatlakozó tagok együttműködése lefedhet számos területet. Például, érdekképviseletet, termékfejlesztési, vagy akár beszerzési célokat.

Az MNB adatai alapján ma 390+ cég tevékenykedik a biztosításközvetítői piacon. Ha elosztjuk az összes éves árbevételt az éppen az adott évben a piacon tevékenykedő cégek számával akkor 2019 óta kifejezetten dinamikusan nő az egy cégre eső árbevétel. Azonban egy átlagos magyar biztosításközvetítő még idén is kb. 50 milliós árbevételt ért csak el.

Jellemzően azonban a befolyó bevételek 70-80%-át, vagyis a döntő részét, a cégek tovább fizetik az üzletkötőiknek közvetett díjazásként. Tehát minden másra kb. az árbevétel 20-30%-a marad. Ha a középértéket vesszük, a 25%-ot, akkor azt látjuk, hogy 12,5 millió forintból gazdálkodnak ezek a cégek éves szinten. Ha ezt lebontjuk havi szintre, akkor alig több mint egymillió forint jut az ilyen átlagos, 50 millió forintos árbevételű magyar biztosításközvetítő cégnél arra, hogy az egész tevékenységét a kifizetések után finanszírozza. Hogy mire elég ez? Szinte semmire. Pedig fedeznie kellene a kötelező díjakat, például a törvényi megfelelés költségeit, azokat a költségeket, amiket nem árt kifizetni, ha a tevékenységet folytatni tudja a cég a piacon, ilyen a munkabér, a banki költségek, stb. És csak ezután jönnek a fejlődéshez, fejlesztéshez szükséges területek, amelyek komoly költségekkel is járhatnak akár: innováció, edukáció, marketing, értékesítés támogatás, toborzás, szervezetfejlesztés, intervenció, és sorolhatnánk még hosszan.

Mi lehet a megoldás ezen cégek, vagyis a piac jórésze számára? Hogyan maradhat életben? Sőt! Hogyan válhat fenntarthatóan versenyképessé?

A jó hírünk, hogy itt a megoldás: elindult a Solidium, az Első Magyar Biztosításközvetítői Klaszter. A Biztosító Magazin jó érzékkel, a piac friss fejleményeit reflektorfénybe hozva, természetesen szinte rögtön interjút készített a vezérigazgatóval, Takács Róberttel. Ajánljuk figyelmetekbe a cikket! Érdemes elolvasni és megérteni, hogy miért született meg a klaszter kialakítása melletti döntés, hol tart most a folyamat, mik a tervek, az első lépések, kiknek és miért érdemes csatlakozni.

Elérhetőségeink

Ha kérdése van, keressen bennünket bizalommal!

dr. Szilasi Erika

Tarcsi Ildikó

fejlesztési és ügyféltámogatási vezető
tarcsi.ildiko@visiosol.hu

Wunderlich Krisztina

értékesítési partner
wunderlich.krisztina@visiosol.hu

Visio Solution Kft.

székhely: 1201 Budapest, Wesselényi u. 28.

cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01-09-384854
office@visiosol.hu