A digitalizáció felgyorsulása következtében, a tudatos és öntudatos fogyasztói piac erősödésével az ügyfelek egyre minőségibb, összetettebb szolgáltatást várnak el a biztosításközvetítőktől is. Ezeket a szolgáltatásokat a fogyasztók ugyanúgy megkövetelik majd a kisebb cégektől is, mint a nagyobb, tőkeerősebb társaiktól. Ez óriási kihívás elé állítja a kisebb vállalkozásokat: hogyan tudnak ugyanolyan, vagy még jobb szolgáltatásokat kínálni, mint az erősebb versenytársak.

Ma a magyar biztosításközvetítő vállalkozások üzemmérete nem teszi lehetővé a fejlesztésekre irányuló törekvéseket. A világ, a gazdaság viszont nem áll meg, fejleszteni, fejlődni elengedhetetlen. Számos cégvezető tarsolyában nincsenek benne a sikeres stratégiák, így életképes, újító kezdeményezések hiányában a régi módszerektől várják sokan, hogy másként, kedvezőbben alakuljanak a dolgok, vagy ami még rosszabb, azt sem érzékelik, hogy bajban vannak.

Látjuk az ernyőcégek térnyerési szándékát, de azt is, hogy sokan nem akarnak beolvadni ezekbe a szervezetekbe. A függetlenség fenntartása kulcstényező. Lehet alacsony létszámmal is működtetni biztosításközvetítő céget, de minden elvégzendő feladatot képtelenek ellátni a kis létszámú vállalkozások, ez pedig a minőség és a versenyképesség kárára megy.

Rengeteg feladat és felelősség hárul a közvetítő cégekre, elsősorban a vezetőkre, amit lehetetlen megoldani. Azonnali változás kell, az alkalmazott folyamatok újragondolása és átszervezése szükséges. Egyre több az adminisztratív teher, a törvényi megfelelési kötelezettség, a napi operatív feladat, ezek mind elviszik az energiákat és erőforrásokat az értékesítéstől. Ráadásul nem elég a feladat kötelező elvégzése, cél az is, hogy ezen túlmenően üzleti előnyök is szülessenek a biztosításközvetítő vállalkozások számára.

Sokan még nem értik, hogy mekkora érték egy jól karbantartott, felhasználható állomány. Ennek eléréséhez, viszont stabil informatikai rendszer, szakértő munkatársak, és biztosítói oldali támogatás is szükséges. A legtöbb esetben azt látjuk, hogy a közvetítőcégek back office tevékenységért felelős munkatársai, de sokszor még a vezetők sem értik, tudják, hogy milyen célból végzik ezeket a feladatokat. Viszont ez mégis a jobbik helyzet, mert legalább van ilyen munkatárs a cégüknél.

A megoldás, hogy a rutin feladatokat ki kell szervezni a közvetítőcégekből, és az ügyfélkiszolgálásra, ügyfélszerzésre kell fordítani a felszabaduló erőforrásokat. Az ügyfélélmény biztosítása ma már elengedhetetlen, a kiszolgálás minőségének növelése, komplexitása, a megfelelő és folyamatos kommunikáció az ügyfelek felé nélkülözhetetlen a versenyben maradáshoz.

Kiszerveznéd a háttérfolyamataidat? Várjuk jelentkezésed, hogy a Te céged ügyfelei is még elégedettebekké váljanak, és hosszútávra el tudd kötelezni őket! Katt ide!

Elérhetőségeink

Ha kérdése van, keressen bennünket bizalommal!

dr. Szilasi Erika

Tarcsi Ildikó

fejlesztési és ügyféltámogatási vezető
tarcsi.ildiko@visiosol.hu

Wunderlich Krisztina

értékesítési partner
wunderlich.krisztina@visiosol.hu

Visio Solution Kft.

székhely: 1201 Budapest, Wesselényi u. 28.

cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01-09-384854
office@visiosol.hu