Biztosan állíthatjuk: sem középfokon, sem felső szinten nincs elégséges oktatás a biztosítási, biztosításközvetítői szakmában. Már a közgazdasági iskolákban tanuló diákokat be kellene vonni az utánpótlás nevelési folyamatba és a nyári gyakorlatuk alatt hasznos, értelmes, alapfokú szakmai munkát adni a tehetséges fiataloknak. Így elérhetnénk, hogy majd a középiskolákból, vagy akár a felsőoktatási intézményekből piacra kerülő, életüket elindító, teljesítményre éhes, a mai kor megoldásait és elvárásait értő fiatalokat felszívhassa a biztosítási szakma. Egy ösztöndíj rendszer meg is támogathatná a folyamatot. Stratégiai szinten, tudatosan, a teljes folyamatot és az összes érdekeltet fontolóra véve, a szakma szereplőinek összefogásával kell tennünk azért, hogy vonzóvá tegyük a hivatásunkat. Ma ez a látásmód egyáltalán nem érvényesül sem a közvetítők, sem a biztosítók oldalán.

Az egyetemeken hiányzik a gyakorlati oktatás, alapvető, hogy ezen a téren is fejlődés induljon el. Ami még ennél is jobban fáj mindenkinek az az, hogy a közvetítőcégek tulajdonosai, vezetői 20-30 év munkáját hagyják elveszni, mert nem találnak megfelelő utánpótlást, fiatal szakembereket, akik tovább vihetnék a vállalkozást. Operatív szinten talán még ennél is égetőbb a probléma: hiányzik az adminisztratív munkaerő, a szakértelem, a hozzáértés, amivel magasabb szinten lehetne kiszolgálni az ügyfeleket.

Erőforrás hiányában sokszor a vezető végzi az adminisztrációt. Ha egy adminisztrátor kolléga távozik a cégtől, nincs, aki átvegye tőle a feladatokat, így azok háttérbe szorulnak, majd teljesen kikopnak a folyamatok közül, ez megengedhetetlen luxus és iszonyatos veszteség a cégek számára.

A legtöbb cég jó állománnyal rendelkezik, viszont nem tudja azt helyesen, célirányosan felhasználni. Ha az informatikai rendszerekben nincs rend, ha nincs jól karbantartva, rendszerezve az információ, akkor az nem lesz naprakész. Ha nem tartják folyamatosan karban az állományt, akkor az gyorsan elértéktelenedik. Nem látszik, hogy egy ügyfélnél hány szerződés van, azok mikor kötődtek, hol tartanak, mikor, mivel kell megszólítani az ügyfelet.

Sokan csak a rengeteg munkát, kötelezettséget, erőforrás lekötést látják az állománykezelésben és az egyéb adminisztrációban. Az eddigi felméréseink alapján sem a cégek vezetői, sem az adminisztrációt végző munkatársak nem tudták megfogalmazni azt, hogy milyen előnyök érdekében végzik az adminisztratív tevékenységet. A meglevő állományban rejlő óriási üzleti potenciál kiaknázásának alapfeltétele, hogy a megfelelő ember, tudatosan végezze ezt a munkát.

Mindez nem rakétatudomány. A nyugati országok több mint 100 éves tapasztalatait fel lehetne használni. Ausztriában elvégzi az ember az egyetemet, 20-30 évig dolgozik biztosításközvetítőként, majd valamelyik családtagjára örökíti az állományát. Elképesztően hatékony és jövőfókuszú ez az irány, amiről itthon csak álmodozunk, ezért nem tudunk minőségi embereket felszívni. Bőven van mit tenni, sürgős változtatni való.

Első lépés a vezetők idejének felszabadítása, az adminisztrációs terhek könnyítése, a munka kiszervezése. Meggyőződésünk, hogy az új ügyfelek megszerzésének, a meglevők megtartásának a kulcsa, hogy egyre több hozzáadott értéket kell adni számukra. Egy egészséges verseny ezen a téren minden biztosításközvetítő cégnek, a teljes piacnak a javára válna.
Kiszerveznéd a háttérfolyamataidat, hogy felszabaduljon az időd egy része és az ügyfeleiddel többet tudj foglalkozni? Várjuk jelentkezésed! Katt ide!

Elérhetőségeink

Ha kérdése van, keressen bennünket bizalommal!

dr. Szilasi Erika

Tarcsi Ildikó

fejlesztési és ügyféltámogatási vezető
tarcsi.ildiko@visiosol.hu

Wunderlich Krisztina

értékesítési partner
wunderlich.krisztina@visiosol.hu

Visio Solution Kft.

székhely: 1201 Budapest, Wesselényi u. 28.

cégjegyzékszám: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 01-09-384854
office@visiosol.hu